مدلسازی جوشکاری درز لوله بصورت خطی

3 خریدها
#
instock
34,000 تومان

توضیحات

اماده سازی و ساخت لوله ها به دو صورت انجام میپذیرد، یا لوله ها بصورت خطی به هم جوش داده میشوند و یا اینکه بصورت اسپیرال با استفاده از فرایند جوشکاری زیرپودری انجام میشود.

در این پروژه جوشکاری درز یک لوله به قطر ۷٫۶ سانتیمتر با استفاده از نرم افزار اباکوس شبیه سازی شده است.

طول لوله در این جوشکاری ۳۳ سانتیمتر فرض شده است.

جوشکاری بصورت تک پاسه میباشد.

هدف از این جوشکاری محاسبه تنش های پسماند در لوله با استفاده از نرم افزار آباکوس است.

قابل ذکر است که در این فایل شبیه سازی که جهت دانلود قرار داده شده است، نتایج به همراه آن نیستند و برای استخراج نتایجی مانند تنش های پسماند، توزیع دما  و … باید ابتدا آن را در نرم افزار اباکوس اجرا کنید.

فایلی که جهت دانلود قرار داده شده است شامل  سابروتین فرترن و فایل  cae نرم افزار اباکوس میباشد.

برای اجرای این فایل باید نرم افزار اباکوس با فرترن لینک شده باشد.

این فایل با abaqus 2016 مدلسازی شده است و برای اجرای آن باید ورژن آباکوس حداقل ۲۰۱۶ باشد.

جهت لینک کردن اباکوس و فرترن به نرم افزارهای زیر نیاز است:

abaqus  – visual studio – intel composer

برای یادگیری نحوه لینک کردن نرم افزار اباکوس و فرترن کلیک کنید

 

 

 

جوشکاری درز لوله
pipe welding axial

 

برای ساخت لوله های فولاد روش های متعددی وجود دارد که با استفاده از هریک از این روش ها، لوله هایی با خواص منحصر به فرد ساخته خواهد شد. از جمله این خواص می توان به مقاومت ، ضخامت، مقاومت در برابر خوردگی و محدوده دما و فشار عملکردی آن اشاره کرد.

سه روش اصلی برای ساخت لوله ها در صنعت وجود دارد که عبارتند از:

  1. روش ساخت لوله های فولادی به صورت بدون درز
  2. روش ساخت لوله های فولادی به صورت درز مستقیم یا جوش لب به لب؛
  3. روش ساخت لوله های فولادی به صورت اسپیرال یا جوش مارپیچ.

لوله های فولادی بدون درز 

لوله های فولادی بدون درز یا مانسیمان با وارد کردن فشار به یک میله فولادی صلب در نزدیکی نقطه ذوب که به آن بیلت گفته می شود و یک میله متحرک به نام ماندرل یا سنبه برای ایجاد کردن حفره در داخل آن ساخته می شوند. لوله های ساخته شده با استفاده از این روش کاملا بدون درز بوده و در تولید آنها هیچ نوع اتصال جوشی به کار نمی رود. این لوله ها را از دو روش سانتریفیوژ و پاشش مواد مذاب نیز می توان تولید کرد. معمولاً اگر نوع لوله در سفارش­ها یا کد های طراحی اعلام نشود به صورت پیش فرض آن را بدون درز در نظر می گیریم.

لوله های فولادی با جوش لب به لب ( درز مستقیم )

روش های ساخت لوله های فولادی با جوش لب به لب ( درز مستقیم) بدین صورت است که یک ورق فولادی در دمای بالا از میان دستگاه نورد عبور داده می شود و سپس لبه های هر دو قسمت ورق فولادی به صورت مدور در کنار یکدیگر قرار گرفته و جوشکاری می شود. کنار هم قرار گرفتن دو لب ورق فولادی موجب اتصال درز یا اتصال جوشی در سر تا سر طول لوله می شود. در این لوله ها، جوش لوله به دو حالت یک طرف جوش (از بیرون) و دو طرف جوش انجام می شود که حالت دو طرف جوش معمولا مختص به لوله هایی با قطر بزرگتر از ۳۶ اینچ است.

 

لوله های فولادی با جوش مارپیچ  ( اسپیرال )

روش ساخت لوله های فولادی با جوش مارپیچ نسبت به دو روش نخست کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.در این روش ، جوش های مارپیچ لوله با شکل دادن نوارهای فلزی به صورت مارپیچ و جوش دادن لبه هایی که در کنار هم قرارمی گیرد ایجاد می شود. لوله هایی که با این روش ساخته می شوند معمولا ضخامت پایینی دارند، از این رو عمدتا سیستم هایی با فشار کارکرد پایین مورد استفاده قرار می گیرند. این روش ساخت لوله معمولاً مختص به لوله هایی با قطر بالاتر از ۵ اینچ که در دما و فشارهای ناچیز به کار گرفته می شوند است.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مدلسازی جوشکاری درز لوله بصورت خطی”

کلمات کلیدی

بالا